Velosipēda izvēle
Vai varat man ieteikt, kur vislabāk un kādu riteni pirkt? Zinu tikai to, ka tam jābūt sieviešu, zem Ls 100 un tādam, kas vismaz pāris gadus nelūst. Kā jau pilsētniecei, braukt paredzēts galvenokārt pa asfaltētiem celiņiem, bet kā dabas mīļotājai - reizēm arī pa mežu un gar jūru.climber (2010-04-02 16:48) ir idejas, ka salasit pec jusu velmem vai atrast kompromisu starp kvalitati un cenu, bet ne publiski sheit...:)
Palomino (2010-04-02 19:28) Par 100Ls neko labu nenopirksi.:( ZZK ir labs, bet var arī pameklēt Biķernieku ielā... khm, numuru uzreiz nepateikšu, bet veikals atrodas posmā starp Kastrānes un Burtnieku ielu ielas labajā pusē braucot virzienā uz Biķerniekiem. Tur onka (bezbožnijs smēķētājs!) izprasīja, kam domāts, kas brauks, cik, pa kurieni utt. un piemeklēja optimālo variantu, pat atlaidi iedeva. Kolēģe tur pirka un ir apmierināta, viņa daudz nebrauc (minas pa Ādažu pusi) un Tavi domātie 40km arī pieskaitāms pie nedaudz.;) Kad dosies pirkt, iesaku apģērbties tā, lai vari izmest kādu izmēģinājuma līkumu pirms pirkšanas. Man nav nekāds krutais veļļuks, pirkts par ~200Ls pirms gadiem 8 un tolaik 100% Sports veikalā, bet kalpo normāli, pagājušajā vasarā braucu ~60-90km dienā, arī pa lauku ceļiem. Ja būtu jāpērk tagad, protams, būtu citi kritēriji nekā pirms tiem 8 gadiem.:)
_Antuanete_ (2010-04-02 22:26)
Riteni tiešām vajadzēja pirkt rudenī, bet šobrīd vēl var noķert pāris veikalos pagājušā gada modeļu izpārdošanu. Ja braukāšana pa pilsētas asfaltu - vairāk par 4 ātrumiem reāli nav vajadzīgs, es savam pilsētas ritenim lietoju tikai 1 priekšējo un 4 aizmugurējos zobratus, kaut ir 21 ātrums :) Jo mazāk visādu pārslēgu un detaļu, jo mazāka iespēja, ka kaut kas salūzīs. Tāpēc arī nevajag pirkt Maximas riteņus, kam ir visādi navaroti, bet par kuriem pie pirmās apkopes velomehāniķis skaļi smiesies.
Reālākais - meklēt lietotu, bet uzticamu variantu caur draugiem un paziņām, tā tiku pie sava uzticamā bērīša.
rudmiese (2010-04-03 11:47) Paldies jums, mīļie, par vērtīgajiem padomiem! Par dažām lietām pat iedomāties nevari, kamēr kāds pieredzējis velobraucējs neatver acis...;))
fiolito (2010-04-03 15:22)
zem Ls 100 - nez vai sanāks...
vismaz pāris gadus nelūst - ja neņemsi karbona rāmi, tad nelūzīs :D normālam ritenim viss no braukšanas un kopšanas atkarīgs.
jābūt sieviešu, braukt paredzēts galvenokārt pa asfaltētiem celiņiem - tātad pilsētnieku, tam būs gan sieviešu rāmis, gan 28` rati. (Tiesa, ar tādu būs grūti attīstīt ātrumu, nez vai dabūsi virs 25km/h - uzsēdes dēļ. Toties poza ērtāka nekā MTB.)
reizēm arī pa mežu un gar jūru - meža ceļi mums ir OK, var arī ar pilsētnieku laist. gar jūru - kā kurā vietā, gadās, ka arī ar kalninieku nevar...
kur vislabāk pirkt? - veloveikalā. (t.i., ne Maximā, ne Elkorā utml.) Veikalā, kur ir zinošs personāls, kam ir laiks parunāt, noskaidrot, ieteikt. Palomino ieteiktie VeloBiķeri ir laba izvēle.
fiolito (2010-04-03 15:26)
marekst, vai Tev nav vienkāršāk nevis meklēt gatavu, bet pašam salikt/pārtaisīt? Vienīgais eksotiskais punkts ir pārnesumu daudzums.
Rati uz ekscentriem ir normāla prakse, cietā dakša, V-breiki arī. Ratu komplektus pats vāc kādi patīk, ja slinkums/laiks neļauj uz tiem pašiem aplokiem mainīt slikus un traktorenes. Sēdeklītis parasti nav by default, bet nekādu problēmu pielikt.
selnija_ (2010-04-03 16:02) Es arī gribu sen jau sapņoju, vācu info un pirkt noteikti došos kopā ar kādu pieredzējušu pilsoni, jo pašai nav it nekādas sapratnes šai jautājumā.
marekst (2010-04-03 17:24) fiolito , man nav ne mazaakaas nojeegas kur dabuut velliiti pa detaljaam, lai pats saliktu visu kopaa un nekas paari nepaliktu vai nepietruuktu :D rokas man no peecpuses neaug, bet negribeetos arii paarmaksaat visu peerkot pa detaljaam, jo ir aizdomas, ka savaakts velo maksaa leetaak nekaa pa detaljaam pirkt :D mosh kaadi specifiski instrumenti vajadziigi .. vai mazums
Diamants (2010-04-09 01:01)
No personīgās pārbaudītas pieredzes...
1. Jāpērk specializētā velo veikalā,lai būtu tehniskas apkopes iespēja,garantija.
2. Labi pirkt rudenī,tad ir atlaides.
3. Velosipēdam var būt vīriešu vai sieviešu rāmis.
4. Tāpat sēdeklis ir paredzēts gan tiem, gan otriem (izvēlas) Vīriešu sēdeklis ir ar rieviņu,sieviešu platāks.
5. Ātruma pārslēdzēji man labāk patīk atsevišķi pārslēgi ar sviru,nevis uz rokturiem,jo tad grūti trāpīt konkrēti. (Schimono)
6. Ja paredzēts braukt vairāk pa šoseju- tad riteņa riepas protektoram jābūt mazākam, jo tas lielāks- jo mazāks ātrums, lielāka braukšanas piepūle, un skaņa dūcoša veļukam.
7. Amortizatoru ieteiktu tikai priekšā,jo tad stingrāks rāmis.
8. Velosipēda rāmja materiālu patīkamāk pirkt vieglāku.
9. Ļoti noderīgs ir atpakaļskata spogulis,var iemontēt rokturī.
10. Tāpat priekšas lukturis,un arī mirgojošs sarkanais lukturis aizmugurē.
11. Tāpat velosipēda slēdzeni jāpiepērk.
12. eļļas pudelīti smērēt ķēdi.
13. un gaisa pumpi.
14. Regulāri un precīzi jānoregulē ķēdes pārslēdzēji.
15. Var iegādāties arī velo grozu vai somu piederumiem.
16. ar atlaidi labs veļuks braukšanai ap 160 Ls pazīstamas firmas.
jaukais_saldais (2010-11-09 15:39)
Pirmais jautājums ir - kur Tu grasies ar to velosipēdu braukt vai, precīzāk, pa kādām brauktuvēm. Ja braukšana ir pārsvarā pa pilsētu, tad daudzie pārnesumi, amortizatori ir pilnīgi lieka un nevajadzīga lietas, kas tikai padara velosipēdu smagāku un vairumā gadījumu paaugstina cenu. Tieši tāpat - nav jēga pirkt t.s. apvidus jeb kalnu (cross country) velosipēdu - platās riepas (2-2,25 platums) ar biezo protektoru - tas tikai apgrūtina braukšanu. Manā skatījumā vislabākais risinājums ir t.s. community (pilsētas) vai trekking (fitnesa, a la padomju laiku Turists/Sports) velosipēdi. Par lukturiem utjpr. viss jau pateikts. Vēl būtisks jautājums - kurā stāvā Tu dzīvo - jo vieglāks velosipēds, jo dārgāks. Lai gan tas izklausās skarbi, bet, manuprāt, velosipēda vērtību/cenu patērētājs Latvijā vēl nav novērtējis, jo vidēji pērk velosipēdus pēc padomju laiku velosipēdu cenas pieredzes (60-120 LVL). Lai neaizvainotu kādu pēc ienākumiem un vajadzībām, tomēr manā skatījumā labs, augsvērtīgs velosipēds sākas vismaz no 400-500 LVL.
Pats galvenais - piemēri izmērus. Tā, lai Tev pašai ir ērti.
dailjava (2010-12-19 16:01) Rīgā vairākās vietās tirgo no ārzemēm (Holandes, Vācijas) vestus lietotus velosipēdus, tur var par lētākām naudām labus atrast, bet tad arī vajagy kādu velo lietpratēju līdzi, kas palīdz novērtēt.
velossniegt (2011-08-30 11:45)
Nezinu ,kā ir tagad, bet dažus gadus agrāk ieteica pirkt lietotu, Kāpēc?
Tāpēc ,ka jaunie ir nohaltūrēti un viss ir jāpārjauc un jāsasmērē, jo praktiski nekas nav iesmērēts. Lietots kalpojot ilgāk. To pašu saka arī par jauniem autiņiem. Protams ,ja pirksi par 5štukām riteni,tad viss būs kārtībā.
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 32 (kopā 32) |