Preces atgriešana.
Kādēļ citās ES valstīs pircējs 14 dienu laikā var preci atgriezt neko pat neskaidrojot/ iepakojumā un saglabātu čeku/ un kāpēc LV tā nevar? Piemēram SIA" JUSV Trade" veikalā Maskavas ielā 37? Ar ko mēs sliktāki? Varbūt mūsu PTAB aizstāv ne patērētājus? Jeb varbūt viņi domā,ka mums darīt nav ko un mēs tik to vien darītu kā pirktu un nestu atpakaļ?
VECA_PIEPE (2015-01-20 19:53)
Man nav bijusi darīšana ar
SIA" JUSV Trade" veikalā Maskavas ielā 37 (C),
...nemācēšu teikt, kādēļ šī tirdzniecības iestāde ar Tevi tik nesmuki ir izrīkojusies.
Iespējams, ka šai iestādei ir stipri vien nospļauties uz saviem klientiem vai arī esi izdarījusi neveiksmīgu kļūdu, rūpīgi neizlasot konkrētās preces pirkuma atteikuma nolikumu pirms iegādājies pirkumu.
Birdwatcher (2015-01-20 19:54) Pērkot interneta,var atgriezt atpakaļ gan!
erucanob (2015-01-20 20:03) Kāpēc citās valstīs darbojas arī neinternetā pirktajām precēm?
neko (2015-01-20 20:04) 1 nevis "citās ES valstīs", bet dažās ES valstīs.
erucanob (2015-01-20 20:07) 1 Piep,tur nebija ko lasīt un pētīt.Vienkārši gribu citu, analogu. Pat ne naudu atpakaļ,bet mainīt. pārdevēja teica, oi,tad esot kaudze ar papīriem jāraksta. Kādēļ RD Elektronikā tas bija vienkārši,uzrakstu uz blankas vārdu-uzvārdu,parakstu un bez liekām runām atgrieza naudu? Kādēļ šāds likums citās ES valstīs ir, tikai Latvijā nav?
VECA_PIEPE (2015-01-20 20:14)
1
2
Kāpēc Kāpēc???,...nu riktīgi kā mazs bērns pajautāji.
Jebkuru preci pērkot internetā, uzmanīgi ir jāizlasa konkrētās izvēlētās preces samaksas, piegādes un preces atgriešanas iespējas,...šāds sīks apraksts tiek pircējam piedāvāts izlasīšanai. Metot preci savā interneta pirkuma grozā un par preci samaksājot,...Tu esi piekritusi konkrētā tirgus nosacījumiem, neatkarīgi no tā, kurā pasaules malā vai galā atrodas interneta veikals.
erucanob (2015-01-20 20:24)
2
5
Joptvaju, Piep, pri čom te internetā pirkšana. Kur es teicu ka pirku internetā. Tu lasi ko es rakstu, jeb Tev ka tik pazīmēties.
Koroče, za deržavu abidna. Naxren mums tāda Patērētāju Tiesību aizstāvēšanas biedrība vajadzīga.
teo_doora (2015-01-20 20:32) 4 Mani šī situācija Latvijā tiešām šokē. Vācijā pat veikalā uz sienas stāv uzraksts-"Gribat uzlaikot mierīgos apstākļos-tikai saglabājiet čeku un to,kas nepatika 14 dienu laikā varat atgriezt atpakaļ" Vācieši atnes veselu kaudzi ar teikumu -das zurück .Viss, pārdevējam nav jājautā-a kāpēc, kāpēc man papīri jāraksta. Tāpēc ka tas ir viņa darbs.
Eleste (2015-01-20 20:32) Nez kas tās par valstīm, bet tur kur dzīvoju es atgriezt var tikai internetā pirktās preces, pa pastu, bez jebkāda īpaša iemesla (tāpēc, ka nepatīk). Bet tā, fizskos veikalos, ja esi nopircis, tad esi arī apzinājis/aptaustijis preci un izlēmis, ka tā ir laba priekš tevis, un atgriezt var tikai tad, ja mājās pārnākot esi atklājis, ka ir kautkāds bojājums, vai kosmētikas gadijumā (zinu par dārgo gan) - reakcija vai alerģija.
Eleste (2015-01-20 20:34) teo - kas tas par veikalu, kur piedāvā šādu iespēju (kas principā ir oriģināli interneta veikala pieeja)? :O pirmo reizi ko tādu dzirdu.
Specs69 (2015-01-20 20:39)
2
1
Tāpēc, lai samazinātu pircēju debilitātes līmeni (iespējams, tādā garā ar laiku uzlabosies nācijas genofonds). Un mācītu kļūt atbildīgākiem. Nevis - vienu brīdi grib, tad atkal ne, tad vēl ko citu.
Kā arī - ir čakarēšanās ar VIDu. Sak, huļi jums tik daudz atmaksas no kases, ka snotiek, vai atmazgājat naudu, bla, bla, bla. Tad nu ej, sākumā pildi papīrus, tad vēl risks, ka būs jātaisnojas. Vai pārdevējam to vajag?
Ari_iwars (2015-01-20 20:44) 1 Nu nezinu gan, mana pieredze rāda ka pirkto preci var atgriezt veikalā atpakaļ (ja oriģinālais iepakojums ir normāli atvērts un prece nav gluži pa dubļiem mētāta + čeks), grūtāk ir dabūt naudu atpakaļ, bet samainīt pret citu preci ir ok. Cita lieta ka ir pārdevēji kuri piekopj strausa politiku unnegrib pirkstu pakustināt lietas labā, jo tā ir vienkāršāk. Pieprasi nodaļas vai veikala vadītāju, tad sāk kustēties.
Glavtrollene (2015-01-20 20:51)
1
erucanob (2015-01-20 20:03) jautājuma autora komentārs (tiek uzdots jautājums)
VECA_PIEPE (2015-01-20 20:14) viedoklis (atbilde uz jautājumu)
Kura kuru te zīmē?:D
Pārdevēja piedāvāja Tev iespēju samainīt preci: "Oi!" un raksti veselu kaudzi papīru, gaidi savu izvēlēto analogu. Ja negribi rakstīt to kaudzi papīru, tad dod pārdevējai čeku, bet viņa Tev pretī atgriezīs par preci naudu,...ņem to naudu un ej pērc savu izvēlēto analogu,...beigta tā iepirkšanās balle un pircējs apmierināts. Bēda ta kur?
Par samaksāto preci pircējam izsniegtais kases čeks ir dokuments, kas paredzēts naudas atgriešanai, ja pircējs nav apmierināts ar iegādātās preces kvalitāti vai prece neatbilst solītajam labumam. Par šo preci nauda ir atgriežama nekavējoties, uzrādot kases čeku,...ja pircējs ir izteicis pamatotu vēlmi atgriezt veikalā iegādāto preci un saņemt savu naudu atpakaļ.
teo_doora (2015-01-20 21:33) 2 Eleste- tā ir Vācija, veikali C&A, H&M un visi pārējie. Es te 5 gadus dzīvoju, pati esmu nesusi atpakaļ un bezmaz vai katru dienu ieejot veikalā to redzu. Ja netici, pajautā jebkurā Vācijas veikalā. Nopirku kurpes, mazliet panēsāju,pēc mēnešiem 5 sāka plaisāt,aiznesu uz veikalu, tur tik vien noprasīja- naudu ņemsiet vai citus apaus vēlaties. Viss, nekādu problēmu.
erucanob (2015-01-20 21:59)
1
specs69-zini,ir situācijas kad ne debīlisms,bet citi apstākļi ietekmē.
šodien konkrētais veikals 15 eiro dēļ zaudēja 234-aizbraucu uz Depo un tur nopirku preci, ko būtu pirkusi Maskavas ielā 37.
Ari_Iwars- man arī ir laba pieredze, aiznesu uz veikalu preci, čeks ir, iepakojums ir,neko nejautāja,teicu ka neder un viss.
Galvenā trollene/ nu un kura te baidās atklāties, ko?/ Pārdevēja pat netaisījās neko darīt/pirms tam arī bija vēsture,kad es tur iepirkos, par ko viņa man ļoti atvainojās, teica ka pēc jaunā gada nekādīgi nevarot ieiet sliedēs utt.Bet ne par to ir stāsts.
Nekādu naudu un nekādu maiņu viņa nepieļāva, tipa,tad jau jūs te visu laiku mainīsiet.
Pircējam nav iebildumu pret preces kvalitāti, vienkārši veikalā ir viens, bet atnesot mājās un saskaņojot ar pārējo jūti, ka vajadzēja ko savādāku.Prece netika izpakota, kā bija celofānā, tieši tāpat arī bija. Runa ir par putoplasta dekoratīvajām līstēm. Man pat tapetes pamēģināšanai ir devuši veikalos Krūza, Elste, jo veikalā ir viens, mājās izskatās tomēr savādāk.
Patiesībā te nav runa par tiem 10 eiro,ko zaudēju es/pat nezaudēju, jo atradu pielietojumu/ bet tai veikalā es nenopirku preci par 234 eiro. Viss sir-bor 1 papīra lapiņas dēļ, 1 blondas pārdevējas dēļ.Es firmas īpašnieka vietā tādai algu nemaksātu.Nav padomju laiku,kad bija deficīts.
Specs69 (2015-01-21 00:37)
1
Nu a kāds pārdevējai labums / sliktums no tā, ka tu neiepirkies papildus? Toties nav gemorojs ar papīru rakstīšanu un atskaitīšanos vadībai par faktu. Kur klāt nāk drāziens par to, ka nav bijusi pietiekoši profesionāla, lai pircējai uzreiz "pareizo" iesmērētu vai arī pēc tam nav spējusi atrunāt no gribēšanas mainīt.
Kad ej pirkt, tad izdomā, ko gribi. Ja vajag pamēģināt, paņem paraudziņus, sarunā, lai iedod tāpat pamēģināt. Galu galā- noalgo, nez, interjera dizaineru, kurš tev ieteiks un varbūt pat vizualizāciju uztaisīs.
Nav ko uz pārdevēja rēķina savu stulbumu, neizlēmību un neprasmi plānot līzekļus gāzt.
Jo9 (2015-01-21 11:21)
Autorei secinājums - iepērcies pareizajos veikalos :)
LV daudzos veikalos var runāt par preces maiņu uz citu un/vai naudas atgriešanu.
Tiesa, tas parasti aizņem kādu laiku, ar ko jārēķinās atgriežoties konkrētajā veikalā, kamēr viņi saraksta attiecīgos papīrus ar paskaidrojumiem, kāpēc atgriezts, uz ko maina utml.
Lielākā problēma, ar ko esmu saskārusies, ka neatgriež skaidrā naudā (skaidrā un ātri atgrieza tikai H&M), citās bodēs procedūra tiek vienkāršota, piemēram K-rauta izraksta atgrieztās preces naudu dāvanu kartēs, Depo uzliek to naudu uz Depo kartes.
Nav gluži ērti, bet labāk nekā, ja tā nauda iet zudumā, jo prece ir nederīga izmantošanai.
Jo9 (2015-01-21 11:25)
1
Specs69, nevajag jau nu visu norakstīt uz "stulbumu, neizlēmību un neprasmi". Ir dažādi gadījumi.
Konkrēti K-rautai atgriezu ievērojamu daudzumu flīzes, jo veikalā neviens tev visas pakas vaļā netaisa, savukārt, mājās izrādījās, ka dažādi krāsu toņi vienas partijas ietvaros, flīzes izmēros peld virs ierastajiem pāris mm, tās pat bija diagonālē greizas...
Kur te pircēja neprasmes vai stulbums, ja tas ir vnk ražotāja brāķis?
Spicis (2015-01-21 11:46)
uz: Glavtrollene (2015-01-20 20:51) viedoklis, piebilde:
Tas viss pareizi čekam, bet pie mums jau muhļās un čeka vietā iesmērē nevērtīgus papīreļus apejot kasi lai apmānītu VID, tiktu pie skaidras naudas. Šādā gadījumā nav iespējams atgūt naudu, jo sanāk, ka pārdevējam tā būtu jāmaksā no savas kabatas. Par blēdīšanos palasiet ēdināšanas biznesa atklāsmes mūsu valstī. Likumi, regulas var būt spēkā, tak blēži (dzīvot mācētāji) tās neievēro.
Deisa (2015-01-21 12:12)
Diemžēl mūsu Brīnumzemē, kur ir pārdevēji, kas strādā par algu, ko neviens cienījams eiropietis pat murgos neiedomātos, strādājošais personāls daudzviet ir tikpat neizglītots cik viņu priekšniecība, kas zināt neko negrib, tik peļņu grib. Jebkura uzņēmuma jebkurš darbinieks ir kā lauska no spoguļa, kurā redzams pats vadītājs.
Palūkojoties no cita skatu punkta, saprotu arī nevēlēšanos preci mainīt, jo tirgus šeit ir mazs. Katra pārdotā prece jau ir ieguvums pārdevējam, bet kurš gan grib ieguvumu dot atpakaļ? Lielvalstīs, kur tirgus plašs, tie daži, kas paņem mantu, palieto un tad nes atpakaļ, lielu lomu nespēlē, ir daudz pirktspējīgo ļaužu, bet mūsu nabadzīgajā zemītē varbūt pat puse apmeklētāju būtu ar veikala kā bezmaksas nomas pielietošanas nolūkiem, ja process ar atgriešanu būtu vienkāršāks.
makinlijs72 (2015-06-19 18:25) 1 palietotāji tie paši zagļi vien ir.patiktos kaut ko uzražot,pārdot un pēc tam lietotu ņemt atpakaļ,jo PATĒRĒTĀJAM domas ir mainījušās.
makinlijs72 (2015-06-19 18:29) 1 Patērētāji-palietotāji.vienkaŗši "apbrīnoju" šito sugu.
Atbildes 1 līdz 22 (kopā 22) |
Ikea ienaksana LV: cenu politika un precu kvalitate (9)
Apavu atgriesana (13)
JYSK precu kvalitate (24)