Nekas tā nerada vēlmi ātrāk iziet no veikala, kā pārdevēja jautājums ´´Kā varu jums palīdzēt´´

Vai tiešām Drogu un Depo, Maximas un Narvesena pārdevēju un kasieru mehāniski jautājumi un "jauku dienu" vēlējumi liek jūsu sirdīm straujāk iepukstēties?
Akmens darba devēju lauciņā.
Man vienmēr ir šķitis, ka patiesa ieinteresētība (ja mūsu acis sastopas-tātad man radās jautājums), preču klāsta pārzināšana un vienkārši pieklājība ir daudz svarigāka. Kā jums šķiet? Kas jūs kaitina?

Bachata      "Kā varu palīdzēt" Maximā it kā nav standarta frāze (nevajadzētu būt), BET tur "labdien!" un "jauku dienu!" ir obligāts nosacījums. Atnāks slepenais pircējs un ierakstīs, ka neesi teicis - mīnuss konkrētam veikalam :(
Tas "labdien" skan it kā normāli, bet, ja tas ir jāsaka brīdī, kad klients jau sen ar savu jautājumu pusē, tad ir kā ir..

Reiz iegāju mazā apģērbu veikalā, kur man tiešām šis tas interesēja, bet.. Pārdevēja bija tā ieurbusies datorā, ka neuzskatīja par vajadzīgu ne mani pasveicināt, ne vispār veltīt kaut kripatiņu uzmanības. Tā arī izgāju ārā.

Tracina tirgus variants (šim ir daudz dažādu izmēru, nu uzmēriet, ļoti labi uz auguma izskatās) un iestudētie Drogu varianti par tušas/skuvekļu/laineru iegādi.. :)

Neuzbāzība tomēr ir lieliska lieta, kas jāapgūst. Tā, lai cilvēks nejustos vainīgs, ja kaut ko nav nopircis un gribētu atgriezties vēl tajā vietā. Bet daudziem darba devējiem tas, šķiet, nav svarīgi.. Ka tikai pārdot :D

sandra1111      eksistē darba līgums.
neticu , ka šīs meitenes aiz savas iniciatīvas mūs uzrunā.
man arī nepatīk, bet,,,,,

suuraa      Neliek gan straujāk iepukstēties, bet tas ietilpst viņu darba pienākumos.Kamēr nebiju saskārusies ar to tuvāk, mani arī ļoti tracināja.Meita vienu vasaru strādāja "Drogas"un bija tā-ja kasiere aizmirsa piebilst par jauku dienu vai piedāvāt preci pie kases, tad varēja zaudēt piemaksu pie algas...Lūk, tāds ir darba devēju pieprasījums... Neuztver tik sāpīgi!:)Galu galā labi vārdi jau neko sliktu nodarīt nevar.Būtu muļķīgi prasīt no pārdevēja tikai patiesas jūtas:)

fargo      Mhm, man arī nepatīk.
Pats gribu izpētīt preci un parasti diezgan precīzi zinu, kāpēc esmu atnācis un ko tieši man vajag. Šļoppings nav "jauks" laika pavadīšanas veids ar saviesīgām sarunām veikalā, jo ātrāk beidzas, jo labāk.

keksene66      Latvijā cilvēki nav vēl pieraduši pie tādas apkalpošanas, bet žēl. pēc tā, kad padzīvoju Vācijā un tur tāda apkalpošana ir norma, pieradu šeit un tas tiešām ir darba devēja nosacījums. Cits ir tas, kā tas tiek pasniegts.....var būt uzbāzīgi kaitinoši, bet var būt tīri nevainīga frāzīte....vai varu ko palīdzēt? Tā ka viss paša ga;vā, kā to uztveram. Un tā sveicināšanās.....tas ir tikai normāli, jo pircējs ieiet svešā teritorijā un ar sveicienu tiek parādīts, ka viņš ir ievērots.

Novirzoties bik no tēmas, bet mani drīzāk šausmina kaimiņi no vienas trepju telpas, kas neatņem sveicienu, nekā pārdevēja veikalā kas sveicina.

Rudensroze18      Tur jau tā lieta, ka darba devēji, reklāmdevēji, utt. laikam dzīvo kaut kādā paralēlā iedomu pasaulē un nevis domā, kā patiešām savu produkciju padarīt iekārojamāku un vajadzīgāku pircējam, bet gan izdomā muļķīgas prasības saviem pārdevējiem (tā pati obligātā kādas preces piedāvāšana Drogās) vai arī reklamē savu preci tā, ka sakarīgs potenciālais pircējs jau metas prom pa gabalu kā velns no krusta.

jozolsen      Patiesībā ļoti jauki,ka kaut kas mainās uz labo pusi.No sākuma iemācīsimies formāli,tad dabiski.Es vēl liktu uzsmaidīt.Nu nemākam smaidīt,salīdzini ar ārzemniekiem.Paldies pateikt kautrējamies.Tev arī vajadzētu likt smaidīt un pieklājīgi runāt,kaut stulbi.Ar laiku varbūt saprastu.

gerdiana      - "labdien un jauku dienu"- izraisa patīkamas emocijas! "Kā varu palīdzēt" - nepatīkamas - es ari zinu, ko vēlos, bez citu palīdzības!:)

edmunds    1 uztver pozitiivi un nedusmo uz paardeveejiem. es parasti izdomaaju kaut ko jauku kas sasmiidina paardeveejas un nojnem stiivumu... vai tad tev, kad ieej veikalaa, tieshaam nav nekaa kur paardeveeja/s vareetu paliidzeet? :D

Tessa  1   ljoti daudzi ienak maza veikala/telpa (teiksim,pec pakalpojuma) un nepasveicina pashi.vispar nepaskatas uz pakalpojuma sniedzeju:DD
mani kaitina,ja.bet shoriid dara tirgu situacija ir tada,ka neaizvietojamu cilveku nav.diemzhel.lai cik labs tu butu,atnaks slepenais pircejs un 100 point tu vinjam nepatiksi.jo tava vieta sen ir domats cits.talak-vertejums,uz paklaja,atlaishana.ij viss.

violinn      Kā kurā veikalā. Ir, kur bez pārdevēja nekādi, ir,kad pati gudra, bet pārdevēja patīkama un var arī pakomunicēt. Dažādi. Drogās un Narvesenā nepatīk.

Rudensroze18      Par smaidīšanu - es nezinu, cik patīkami ir redzēt pārdevējas samocīto smaidiņu, ja zini, ka viņai skaidri un gaiši visas darbības ir priekšā uzrakstītas. Esmu redzējusi tādas zīmītes pielīmētas pie kases aparāta, kurās uzskaitītas visas pārdevējai veicamās darbības, no ´labdien´ līdz pat ´jauku dienu´ vai tamlīdzīgi. Bet par sveicināšanos - es, ieejot veikalā, kur maz cilvēku vai kur uzreiz sastopos ar pārdevējas acu skatu, pati vienmēr pasveicinu un negaidu, kad mani pirmo sveicinās, līdz ar to arī komunikācija izvēršas dabiskāka, ja tā vispār ir vajadzīga.

nenopietninopietna2    1 Pieklājība ir dzīves norma, par kuru nebūtu jāšausminās! Kautkas jūsu ģimenē ar audzināšanu ir nogājis greizi, ja frāze " Labdien!" , " Kā varu palīdzēt?", " Jauku Jums dienu!", " Piedodiet!" , " Atvainojiet!"... krīt uz nerviem.
Mani šokē daļa (diemžēl lielākā) Latvijas sabiedrības, kas nemāk būt savstarpēji pieklājīgi un ir rupji, īgni, kašķīgi un pat agresīvi. Padzīvojot n-tos gadus normālā valstī liekas, ka esi ieradies pie mežoņiem.
Piemērs, iekāpu autobusā un pieklājīgi pajautāju autobusa šoferim, cik man jāmaksā par biļeti. Viņš man neapmierinātā tonī atcirta: " Vakar vēl bija tik tik santīmi! " Kā es cilvēks, kas ilgu laiku nav bijis Rīgā un tiko iebraucis, varu zināt tā brīža tarifus? Visu laiku kautkas mainās... Par tādu uzvedību UK, šoferis izlidotu momentā no darbu.

elsa      Nez, lab ,lielveikalā var nesveicināt, bet ieejot mazā bodē man tomēr gribas pateikt : labdien. Tā mansi skolā mācīja.:)
Bet mans novērojums, kas mani tracina r, ka ieejot jebkurās Drogās man no pārdevēju saldajām balstiņām vemt gribas. Jebkur. Tāda trausluma sajūta, ka pārdevēja tūliņ sabirzīs putekļos, ja mēģinās runāt normāli.

jozolsen    1 Mēs jau pieraduši dalīties savā nīgrumā,neapmierinātībā,nedabūšanā un vainojam visus.Nu nevajag apkārtējiem Tavas problēmas,neapmierinātību,ierakstītās sejā,nevienam .Ne svešiem,paziņām,kolēģiem un utt.Mācamies smaidīt un pateikt laipnus vārdus.Priecājamies,pavasaris taču.

Drole      Var tikai nozheelot, ka DD nesaprot, ka tas, ka vinji nespeej klientiem piedaavaat profesionaalu apkalposhanu (tostarp arii pieklaajiigu un dabisku, nevis iezubriitu apsveicinaashanos), grauj to biznesu.

ako7      Labs pārdevējs zinās kurā brīdī pajautāt-"jums palīdzēt? "
Trakāk ir tad,ja neliekas ne zinis par pircēju vai pļurkst ar draudzeni pa visu veikalu personīgas lietas,tad ir riebīga sajūta ....parasti tur vairs neatgriežos.
Bet vēl trakāk ir tad,ja pārdevēja rāda tādu neapmierināta buldoga ģīmi it kā es bez atļaujas būtu viņas mājā iegājusi.

art_deco      Parasti pasaku "Paldies - nē" vai arī prasu ko vajag palīdzēt.
Kas attiecas uz Drogām, Narveseniem, utml . , tad tur pārdevējām ir obligāti jāsaka tās frāzes. Ja nesaka un to pieķer, tad ir nepatikšanas.
Kolonnā arī šķiet obligāti jāprasa vai var palīdzēt. Man reiz tur piedāvāja aiziet kā Slepenajam Pircējam un aprakstīt veikala servisu, anketa bija ļoti gara, bija jāapraksta pārdevēju uzvedība, vai viņi zin modes tendences, vai izrāda interesi par mani, utml.
Kas maksā , tas pasūta mūziku . Darbu šajos laikos visiem gribas.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu